Jak pozycjonować stronę www?

Powodzenie każdego nowego biznesu jest w ogromnej mierze uzależnione od wszelkich form promocji. Nawet najlepsza oferta nie jest w stanie zaistnieć w świadomości odbiorców samoczynnie, bez użycia środków marketingowych. Pozycjonowanie jest właśnie jednym z takich środków.  

Na początku może nasunąć się wiele pytań i wątpliwości związanych z pozycjonowanie własnej strony www. Czy zlecać pozycjonowanie, czy zająć się tym samodzielnie. Jaką metodą pozycjonować serwis, jak budować relacje z klientem i wiele innych. Niniejszy artykuł skupi się wyłącznie na kwestiach związanych z czynnościami jakie powinniśmy wykonać, aby pozycjonowanie strony mogło przynieść efekty.

Dbałość o wysoką jakość treści na stronie

Dobrej jakości treści na stronie, które potrafią przyciągnąć uwagę czytelników to już połowa sukcesu. Google docenia oryginalne i unikatowe treści, które będą pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja treści na swojej stronie to pierwszy krok do celu jakim jest lepsza widoczność strony w Google. Świetną praktyką będzie założenie bloga firmowego i tworzenie na nim oryginalnych artykułów dla swoich odbiorców, których zaciekawimy i wyedukujemy. prowadzenia bloga firmowego jest obecnie niemal obowiązkiem osoby, myślącej o zwiększeniu wartości swoje strony www.

Bądź widoczny w Google!

Optymalizacja techniczna strony internetowej

Treści powinny być dla wyszukiwarki przystępne, dlatego warto zwrócić także uwagę na pewne elementy, które ułatwią jej zrozumienie naszej strony www. Aby strona wyżej zapunktowała, trzeba poświęcić trochę czasu na poprawienie takich elementów jak:

  • prawidłowo uzupełnione metatagi title i description,
  • prawidłowe użycie znaczników alt grafik na stronie,
  • prawidłowe wdrożenie danych strukturalnych,
  • prawidłowe użycie struktury nagłówków h1, h2, h3 itd.,
  • poprawienie UX strony,
  • poprawienie czasu wczytywania się strony internetowej,
  • zadbanie do dostęp do wersji mobilnej / responsywnej, (przeczytaj także o stronach w technologii AMP),
  • zadbanie o sprawne indeksowanie się strony (plik robots.txt, mapa witryny),
  • powiązanie strony z kontem Search Console, Google Analytics.

Wszystkie powyższe czynności można nazwać zbiorczo działaniami SEO. Jeżeli nie masz pewności jakie elementy, lub w jaki sposób poprawić na stronie, możesz poprosić o wykonanie audytu SEO.

Linkowanie

Kwestie dotyczące linkowania strony internetowej są sporne. W sytuacji idealnej, linkowanie do strony powinno być w pełni naturalne, tzn. wykonane w sposób naturalny przez użytkowników internetu – nie przez właściciela witryny, firmy czy zatrudnionej agencji SEO. Niestety naturalne linkowanie w przypadku niedużych firm graniczy z cudem, nawet pomimo dostarczania wysokiej jakości treści. Wówczas podejmuje się decyzję o rozpoczęciu samodzielnie linkowania, tak aby dobre jakościowo domeny prowadziły poprzez link do naszej strony internetowej. Najpopularniejszymi metodami zdobywania linków, z jakimi można się spotkać w dalszym ciągu są:

  • artykuły sponsorowane,
  • linki umieszczane na forach,
  • linki z katalogów firm,
  • linki umieszczane w komentarzach,
  • linki partnerskie,
  • linki z portali społecznościowych,
  • linki ze stron zapleczowych,
  • systemy wymiany linków (SWL),
  • i inne.

Oczywiście stosowanie tych metod nie jest zgodne z wytycznymi Google i każde z powyższych może naruszyć dobrą opinię o stronie internetowej przez wyszukiwarkę. Więcej tutaj. Praktyka jednak pokazuje, że umiejętne linkowanie okazuje się być mocnym punktem pozycjonowania, które przynosi pozytywne efekty.

Analiza działań

Dzięki darmowym narzędziom analitycznym takim jak Google Search Console, Google Analytics i wielu innym komercyjnym jak (Semstorm, Senuto, Majestic, Ahrefs itp.) możliwe jest śledzenie „postępów” strony internetowej na polu widoczności i generowanego ruchu. Podczas działań związanych z pozycjonowaniem warto śledzić widoczność strony, śledzić pozycje, stan zaindeksowania w Google, zmiany w ruchu, ale także obserwować profil linków. Dzięki obserwacji i analizie możliwe będzie łatwiejsze podejmowanie decyzji co do dalszych działań i poznanie owoców swojej dotychczasowej pracy.

Działania SEO mogą przynieść wiele szkody, jeśli są prowadzone bez doświadczenia. Wiedza zdobyta na forach internetowych czy na blogach branżowych, niepoparta doświadczeniem i praktyką, może okazać się zgubna w skutkach. Wielu właścicieli witryn, zgłasza się do agencji SEO w przypadku, kiedy pozycjonowanie na własną rękę okazało się fiaskiem, a strona otrzymała filtr lub ban. Lepszym rozwiązaniem jest konsultacja z agencją SEO na samym początku, aby dowiedzieć się, dlaczego taka współpraca, może być dla klienta bardziej opłacalna.

analiza działań SEO

Leave a Reply